29 mars 2015

Veckans tomtesteg #50

Bloggningsfrekvensen minskar i samma takt som sista tentan närmar sig... om det blir oförklarligt tyst här i en vecka eller två så vet ni var jag är. Faktum är att jag verkligen borde hålla tyst i nästan två veckor, efter det får jag göra precis vad jag vill! :)
  • Det är dyrt att åka tåg, åtminstone när man är van vid studentpriser hos diverse bussbolag. På så sätt ser jag inte fram emot att bli ännu mera vuxen... men det gjorde gott för samvetet att ta tåget, och så kan jag läsa och skriva utan att bli åksjuk :)
  • Bokhyllan fick sig en omgång färgkoordination igen, men jag lyckas inte riktigt med alla gröna, gula, orange, bruna, lila och röda... hur jag än gör så blir det inte bra. Vitt, blått och svart är definitivt enklast! Det kan också vara för att bokhyllan antar en oattraktiv nyans av furuorange (trots att den är gjord av ek) jämfört med just de böckerna. Vilka viktiga problem jag har ibland ;)
  • Skräpkollen gick in på sista veckan och det ska bli spännande att se vad resultatet för hela månaden blir.
Miniflytten gjorde det enkelt att rensa ytterligare. Sheesh... jag har en känsla av att jag helst skulle köra iväg halva klädinnehavet till Myrorna, men det vore rätt så korkat så här i slutfasen av studierna.

Småsaker som en onödig nyckelring och hostmedicinen som smakade plast fick också följa med. Bromhexin smakade och fungerade mycket bättre när jag var liten... undrar just vad det var i den då som de inte får ha nu..? Den kommer naturligtvis lämnas in på närmaste apotek.

Vecka 13
In: 0
Ut: 72
Netto: -72
2015: -2657


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar