01 mars 2015

Veckans tomtesteg #46 (eller När allting lossnar)

Litteraturstudie, here we go! Och matlagning, fortsatt ökande skräpkoll och minimering av bohaget... och några räkneuppgifter och promenader på det :) Det var tydligen sportlov den här veckan, något jag bara märkt genom tystnaden på den närliggande skolgården.
  • IKEAs värmeljus = paraffin. Det kunde jag ju ha gissat. Ut för bövelen och aldrig mer! Varför blir jag fortfarande besviken? :/ Ja, Liljeholmen är dyrare, men de innehåller bara stearin och bomull, och så vitt jag kan se säljs de flesta i kartong utan tillstymmelse till plast. Positivt överraskad att de billiga ljus (köpta på ICA) jag hittade i gömmorna också är 100% stearin. Najs!
  • Ekologiskt presskaffe + begagnad kanna = inga fler kaffefilter!
  • Det har nog inte undgått någon att jag har läst massor om ekonomi den senaste tiden. Det bidde en ny kategori Sparande, nytt fondsparande, byte av sparkonto, planer för framtiden och omläsning av en hel del MMM-inlägg som jag inte var mogen att riktigt ta till mig förra gången. Samt ytterligare lite skrytsamt nöjt spekulerande (hoppas nöjdheten lyser igenom).
  • Jag höll mig i skinnet den här veckan och skrev en lista på saker jag skulle rensa till helgen, istället för att flippa totalt en sen kväll mitt i veckan ;)
Igår vet jag inte riktigt vad som hände... det tog egentligen inte emot att göra mig av med mer saker, men samtidigt var jag på ett riktigt konstigt humör och sedan kunde jag inte sova. Idag känner jag mig mer lättad än någonsin! Ungefär som att jag tagit mig över ett gigantiskt men osynligt mentalt hinder som jag fortfarande inte vet vad det var för något. Har någon annan haft samma upplevelse, typ en punkt i rensningarna där något bara släpper, fast man redan trodde att det gjort det?

I övrigt får siffrorna tala för sig själva.

Vecka 9
In: 0
Ut: 2093
Netto: -2093
2015: -2263

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar