28 februari 2015

Nu rensas det igen

För första gången är jag riktigt jäkla trött på prylar. Oftast är det roligt att rensa, typ "Åh, den där behöver jag inte heller, vad skönt!" och "Asså hur tänkte jag förra gången, det är klart att den här åker ut också!". Idag känns det lite överväldigande. Det tar liksom. Aldrig. Slut. Nästan 600 papper och kort till, några klädesplagg, smycken... om jag packade ihop allt igen så har jag säkert 3 tomma hyllor i garderoben. När kommer det där jämviktsläget? Och när slutar man vara rädd för vad andra ska tycka, speciellt de människor som man fått vissa saker av? "Vilket tar mest energi - att behålla prylen eller att tjafsa med X?", liksom.

Samtidigt så känns det så fånigt att det är jobbigt - veckan har gått över förväntan bra, jag är på plats med eget kontor igen och projektet flyter på som det ska. Min första dag med fondsparande gick plus, jag har lagat fem matlådor, och polentagröt till frukost var riktigt gott! Sömnbrist har verkligen en tendens att sabba det bästa av humör!

Nä nu är det färdiggnällt!! Drick ditt te, kolla på Tiny House Nation och sortera julsakerna istället! :) Eller öppna en garderob och njut av ordningen och luften ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar