13 september 2014

Näsdukar på 10 minuter


Ära vare Gud i höjden, dessa har jag gjort i slöjden.
Faktiskt. Jag sydde ett par pyjamasbyxor i rätt så tjock randig bomullsflanell i sjuan, och de har varit helt fantastiska som just pyjamasbyxor i ungefär tio (10!) år. Jag sydde till och med mitt efternamn längs ena benet i form av trikåbokstäver och sjukt tät sicksack. 

Det var egentligen inget fel på dem, några bokstäver var lite fransiga, men de hade enkelt kunnat lagas. Däremot var de något korta, inte för att jag har växt nämnvärt utan snarare för att en liten Doris som tyckte om låga midjeband har växt upp till en Doa som föredrar byxor som man kan röra sig i utan att visa halva baksidan ;)

Kalla det mitt första riktigt lyckade återbruksprojekt eller vad ni vill, men av ett enda byxben och en sax bidde det mer än en tummetott - det bidde åtta näsdukar, och jag kan garantera att till och med de allra mjukaste pappersnäsdukarna gör näsan mer skinnflådd än dessa. Och så fungerar de bättre än alla glasögonputstrasor jag någonsin testat!

Kan hända visar det sig att de behöver fållas någon gång, men jag tror inte det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar