16 mars 2014

Allt på en gång!

Det blir väldigt mycket nu men vad i helvete på ren svenska!?

Glöm det där med hållbart, eko och allt annat för en stund och kolla in några av de favoriter jag hittade i min samling...

Macadamia Natural Oil Rejuvenating Shampoo

Macadamia Natural Oil Moisturizing Rinse

Macadamia Natural Oil Healing Oil Treatment

Redan innan jag hittade ovannämnda sida konstaterade jag att var och en av dessa innehåller ungefär 35 ingredienser. Spännande. Får det lov att vara lite cancer såhär på söndagskvällen? Inte det? Det är fan i mig inte acceptabelt eller ens förståeligt. Varför har jag aldrig tittat på det här förut? Läskigt. Synd att det som fungerar är värst men vad gör man... aldrig mer. Är det på något sätt försvarbart att hälla ut skiten i avloppet..? Vilket är egentligen bäst (eh, minst värst?), hälla ut det och använda plastflaskan till något annat eller låta hela paketet hamna på tippen eller gå till förbränning..? Dessa eviga frågor, sluta köp skit och bidra till eländet helt enkelt! Men innan det då..? Bah.

Omprogrammering på hög nivå. Det är inte Java det inte! Jag borde kanske ta mig en riktig funderare på vad jag egentligen skulle vilja att mitt exjobb handlade om.

2 timmar senare: 9 flaskor och burkar åker ut direkt utan att användas upp. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar