09 december 2015

Ostökigt julstök


I år är jag ute i sjukt god tid med julkorten, en sim- och pysseldag med en kompis förrförra helgen så var det klart! Jag har till och med köpt alla frimärken så nu är det bara att fylla i och vänta på den 16/12. Inte en enda grej behövde jag köpa för att producera dessa, vilket egentligen bara bevisar att jag fortfarande har en hel del hobbymaterial i mina skrymslen och vrår. En hel låda med kort och kuvert, stämplar och färgpennor i alla fall, och inte går det åt speciellt mycket av något av det! Dessutom tog äntligen min giftiga guldpenna slut (ni vet en sån där man skakar och ibland blir yr av bara genom att ta av korken). Således blev det julkort till kostnaden av frimärkena i år också, och de som eventuellt inte tycker att det är okej att rita egna när man är 25 kan gott hålla det för sig själv. Farmor brukade inte ens förstå att jag gjorde dem själv, så det känns rätt safe oavsett mottagare :)

Idag är en ganska konstig dag... jobbar hemifrån för att få lite lugn och ro och kunna fokusera helt, och använder den tid som annars går till att göra mig i ordning och transportera mig till och från jobbet till att rensa, plocka undan och lägga upp bilder på gulliga igelkottar ;) So far so good, men jag känner mig osedvanligt stressad och trött. De senaste två nätterna har jag varit vaken alldeles för länge och sovit för kort, och herregud vad det känns i hela kroppen och inte minst i knoppen! Inte undra på att jag brukade kunna sova hela dagarna och alltid var trött och nervös! Läggtiderna är heliga och ikväll ska det bli ordning på dem igen så kommer jag att må mycket bättre imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar