15 juli 2015

03.58 Soluppgång på balkongen

Nu får det lov att vara färdiglallat för ett tag. Jag har skrotat runt, sytt om gardiner, lagat mat efter nya recept, ätit kladdkaka, organiserat hemma, monterat köksbord, beställt färg och allmänt snörvlat i mer än en vecka. Påbörjat femton konstprojekt i huvudet men inte fått ned något på papper. Fyllt hål med den sämsta latexfog jag någonsin haft oturen att träffa. Tittat på alldeles för många avsnitt av dåliga serier och filmer.. och jag ska egentligen inte ens ha semester. Än.

Schemat har åkt ut genom fönstret som värsta sommarlovet, men nu så! Idag äter jag frukost på balkongen, skriver ned dagens uppgifter, läser en trevlig bok, mediterar, promenerar och exjobbar. Så det så. Lugn infinner sig bara när man gör det man ska och behöver, allt annat är överflödigt. Hur jag ska orka hålla mig vaken efter veckan jag utsatt mig själv för är en annan femma... i värsta fall får jag hänga med bok hela eftermiddagen och kvällen, bara jag inte somnar innan 21.00. Sedan lär ordningen vara återställd bara jag håller i det hela :)

Alltså, det enda jag får göra idag:
  1. Äta
  2. Exjobba
  3. Meditera
  4. Läsa fysiska böcker
  5. Gå ut med återvinningen
  6. Stryka kostym
  7. Lyssna på musik
Nolltolerans är det enda som funkar i sådana här lägen. Inget tv-tittande, slösurfande, tupplurande eller annat prokrastineringslallande.

04:18 Morgonluft är helt fantastisk. Kylig, klar och lite fuktig. Frukost på balkongen påminner om tidiga cykelturer till stallet och uppvaknanden i sovsäck i skogen. Uppe med tuppen, och det går inte att jämföra den känslan med något annat! :)

12:23 Allt jobb är avklarat, tavlor upphängda, lunch äten och balkongräcket ska skrubbas! Inte fasen är jag pigg, men det kändes rätt coolt att vara färdigarbetad vid lunch :) Nu ska jag bara lyckas hålla mig vaken i drygt nio timmar till...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar