26 april 2015

Veckans tomtesteg #54

Stambytet börjar 8.00 imorgon. Då planerar jag att inte vara här. Garderoberna är tömda på allt dammkänsligt och sådant jag kan tänkas behöva, resten är täckt med lakan. I ett svagt ögonblick tidigare idag var det nära att jag sprang till ICA och köpte sopsäckar och silvertejp, men lyckligtvis kom jag på bättre tankar. Inte fasen behövs det nå plast å klister här inte! Nån nytta ska väl mina fem uppsättningar sängkläder göra ;)

Förutom två stora plastlådor - en med kläder och en med skor - ser det således helt normalt ut här inne trots allt. Jag fick till och med in dammsugaren under sängen :)) Preparation is key, hade jag börjat projekt miniflytt imorse hade jag haft panik just nu. Som det är får jag alldeles strax sussa sött, morgondagen kommer genomlevas kostymdressad till tänderna, matlådor och möten är preppade, tidsplanen på plats och allt känns helt okej. Mer spännande än freak out den här gången. Intressant hur verkligheten liksom formar sig efter hur man bestämmer sig för att känna och tänka om den! :)

Inget in och inget ut den här veckan. Engångspennorna av plast sjunger nu faktiskt på sista versen, och det är en intressant känsla att bara ha en eller två av något... det har jag aldrig upplevt förut, åtminstone inte när det gäller kontorsmaterial... lite som ljuset i tunneln, och det ljuset kan man leva i sedan :)

Garderobskaramellen kommer jag sulta på ett tag till, men några väl valda inköp lär det bli inom en snar framtid.

Vecka 17
In: 0
Ut: 0
Netto: 0
2015: -2664

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar