09 september 2014

Skräp!

Det går framåt i bekämpandet av skräppost, men ibland är det lite segt. Det känns som att jag har smsat stopp till flera stycken flera gånger vid det här laget, och ju mer stopp jag skickar desto mer skit får jag (förmodligen ren inbillning?). Dessutom har samma företag flera olika listor verkar det som. Plus i kanten till Åhléns där jag åtminstone fick en bekräftelse på att jag avslutat min prenumeration.

I övrigt får jag väldigt lite fysisk post jag inte vill ha, så lappen med Ingen reklam eller gratistidningar, tack verkar fungera. Undantaget är lokala företag som gör reklam för sig genom att peta in hemmaknåpade lappar, men det rör sig oftast om en halv A4 med några rader text på vilket känns bättre än tjocka shiny broschyrer i fyrfärgstryck.

Så här i valtider har jag "bara" fått två valsedelsutskick. Jag undrar om dessa påverkar någon att rösta annorlunda eller får någon på sofflocket att pallra sig iväg till vallokalen, eller om det bara är mer än åtta miljoner kuvert per parti skickade i onödan?


Mindre reklam till folket! Det är som att upptäcka en helt ny värld när man inte lockas av samma annonser längre (eller några annonser alls). När hjärnan översätter de snygga kläderna och mirakelprodukterna till berg av polyester, sjuka människor, giftiga kemikalier och förorenat vatten blir det liksom inte roligt längre. Tänk vad fin en stad skulle kunna vara utan alla reklamskyltar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar