27 maj 2014

Stockholm

Vädret! Säger bara. Den här stan är så fin. Jag vet inte riktigt varför men det måste vara vattnet, har aldrig haft samma känsla i Linköping mig veterligen, oavsett var jag har varit. Vissa ställen är nästan som en övergiven strand på Öland. Vill bara strosa runt, hänga med trevliga människor och äta god mat.


Slutet på vårterminen brukar vara så frustrerande, man häckar inne i en mörk datasal ("Aahh, sol! Dra för!") och bara längtar därifrån. Som på beställning blev det nu lite svalare lagom till tentan, det känns lite lite bättre, jag kunde till och med plugga hemma idag där det i vanliga fall är 40 grader och omöjligt att fokusera (eller ens sova för den delen) så här års.

Imorgon kväll är ytterligare ett kursmoment till ända, då får jag ta tag i alla de där sakerna som samlats på hög en stund (springa, tvätta cykel, städa, fortsätta rensa, vara ute i solen!) och sen avverka mera programmering och redovisningar. Det känns bra nu! Ser helt galet mycket fram emot sommarjobb oavsett vilket det blir, vill ha besked nuu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar