23 maj 2014

Sitting on a cornflake, waiting for the van to come

Seg idag. Bah. Läsa OS eller programmera C++? Läsa OS eller programmera C++? Skriva nummerapport? Söka fler jobb? Eller nåt helt annat? Varför är jag trött när jag har sovit 9 timmar?

Uppdatering: Det slutade med två timmar OS och sju timmar C++. Det går att åstadkomma mycket även när man är trött, precis som jag visst kan ge mig ut och springa när jag kommer hem efter 8-11 timmar i skolan. Det kan kännas för jävligt jobbigt och låt-mig-få-sova-nuu när jag kliver in genom dörren, men det känns genast mycket bättre om jag bara byter om och ger mig ut igen, istället för att kollapsa framför datorn och slösa livstid. Dessutom sover jag bättre.

De där mentala hindren fyller sällan någon funktion mer än att hindra en från att göra det man egentligen vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar