22 maj 2014

Hårresande hästmat som funkar

Nu ska vi bli lite växtliga och latinska här, det var alldeles för länge sedan. Italia pulchra est och Ruben glömmer vi aldrig. Muren har många portar men sen kommer jag inte ihåg resten.
 


Henna (Lawsonia Inermis)
Amla (Emblica Officinalis)
Bhringgraj (Eclipta Alba)
Indigo (Indigofera Tinctoria)
Manjistha (Rubia Cordifolia)
Methi (Trigonella Foenum-graecum)
Hibiscus (Hibiscus Rosa Sinensis)
Coffee (Coffea Arabica)
Katha (Acacia Catechu)




Detta ska bli brunt. Gjorde bara ett kort kort patch test som allra pliktskyldigast, sen kunde jag inte hålla mig längre. Geggamojjadags! Precis så kladdigt som man kan vänta sig av hårfärg i allmänhet, ingen kemisk stank, starka ångor eller liksom torra irriterade ögon, bara örtpulver och vatten. Det luktar nästan precis som Krafft Lusern Hackat Strå (dvs. hästmat, hemma, gräs och myys). Nu ska jag bara bestämma om jag vågar vänta en, två eller hela tre timmar. Kan bli svart, kan bli mysko för att jag har väldigt mycket kemisk färg kvar i håret, kommer oxidera så kan bli mörkare under de närmaste fem dagarna... spännande! Oavsett så behövde jag mindre än halva påsen, skulle tippa på att en förpackning räcker till tre färgningar när jag vant mig. 33 riksdaler per färgning, inte illa!

Medan vi väntar så kan jag meddela att Urtekrams parfymfria deo stod pall för en lång skoldag och 20-gradig värme. Win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar