28 oktober 2015

Vad vore jag utan mina matlådor

Detta är en hyllning till matlådan. Allmänt bespottad, allmänt älskad, och alla brungråa känslonyanser däremellan. Personligen tycker jag att det beror helt på vad man väljer att lägga i den.

Det sista jag vill göra på lunchen är att
  • springa omkring och stå i kö med "alla andra"
  • spendera 100 riksdaler på en maträtt som jag i bästa fall kunnat laga för en tiondel av priset
  • undra vad jag ska äta
Det sista jag vill göra när jag kommer hem är att
  • laga mat
  • undra vad jag ska äta 
Japp, detta är en kort hyllning till matlådan, och vanan att laga mat i helgerna. Jag är typ beyond trött och rörig i huvudet så mer spännande än så här blir det inte idag. När man knappt kan gå rakt (och somnar efter en tredjedel av sin vanligtvis fokuserade meditation) så är det extra skönt att inte behöva undra vad det blir till middag.

Nu ska jag äta värmd lasagne (mums!) och sedan krypa till kojs med en bra bok. Kanske ska testa att meditera sittande idag, se om det hjälper..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar