18 oktober 2015

Jobbgarderoben


Jag har ju obsessat en hel del över det där med jobbkläder, men det gav resultat också. Första veckan avklarad och jag har använt 11 saker (utöver strumpor och underkläder). Jag har inte behövt använda de där "gah-ifall-att-finare-vardagskläderna" som jag högst ovilligt ändå hängde in i jobbgarderoben bara just ifall att.

Jag har inte ens frusit om fötterna i ballerina och det är helt sjukt. Jag fryser alltid. Och jag hade rätt - jag ska hålla mig till lågskor, ännu mer just nu med ståbord. Dagarna blir väldigt trevliga när man inte har ont i fötterna :)

Nu blir det kallare i snabb takt, vilket innebär att jag behöver två långärmade tröjor och ett par varmare lågskor, men annars är jag väldigt nöjd. Det kan bli aktuellt med flera klädkoder inom kort vilket kommer komplicera tillvaron lite, men fördelen där är ju att vardagskläderna då fungerar fint.

Det bästa med alltihop är att jag bara behöver välja mellan två kostymer, ta en blus jag inte hade igår och ytterkläder efter väder. Jag hänger upp allting på vädring vid balkongdörren varje dag när jag kommer hem, vilket innebär att ingenting behöver tvättas än (förutom strumpor och underkläder). Topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar