31 januari 2015

Det giftfria håret


Efter 5 månader har jag använt upp min första hårtvål från Malin i Ratan med mycket goda resultat! I och med en större beställning från Lapland Eco Store betalade jag 89 kronor för den första, och nu 120 för den andra från Jabbo (inklusive frakt).


Under samma period har jag kanske använt Barnängens barnschampo en gång i månaden bara för att använda upp det, och jag tror inte att det gjorde varken till eller från. En pytteliten mängd olivolja fungerar utmärkt som hårolja, och inget annat behövs! Mitt hår behövde ingen övergångsperiod utan tvålen fungerade utmärkt från första användningen, och nu kan jag till och med tvätta det med ren olivtvål någon enstaka gång med gott resultat (dock inte flera gånger i rad).


Jag skrev om Radicos ekologiska hårfärg när jag testade den första gången 22 maj förra året, och faktum är att jag fortfarande inte använt upp den. Efter lite träning klarar jag mig nu med en rågad matsked färgpulver per färgning. Tyvärr har jag inte räknat exakt, men ett paket borde räcka minst 5-6 färgningar, alltså minst ett år!

Mina enda hårprodukter är nu alltså en fast tvål, olivolja och örtfärg. Jag har även klippt håret själv två gånger, det finns massor av bra videor på YouTube för alla hårtyper, längder och frisyrer. Sist kapade jag nästan 11 cm utan problem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar