21 september 2014

Veckan tomtesteg #23

Efter förra söndagens tur till Myrorna har det sista spåret av megarensningarna lämnat min lilla skolåda - skönt! Och om det var storinvesteringar på g förra veckan så har det inte hänt mycket alls den här veckan. När jag nu så att säga börjar om på ruta ett i rensandet blir det inga 600+ saker i ett svep längre, men nog finns det att ta av.

Vecka 38
In: 1
Ut: 3
Netto:-2
[2014: -1087]
  • Efter mycket om och men blev det ett par nya skor, men samtidigt åkte ett annat par ut. 
  • Hjälpstickans första stickcafé i Stockholm bevistades - mycket trevligt!
  • För första gången sedan bilden i skolan har jag tillverkat papper. Jag hade glömt hur lätt det är, och inget behövde jag köpa heller - en tavelram jag ändå inte gillar togs ned från väggen och försågs med delar av ett par trasiga nylonstrumpor, skräppost, kuvert och äggkartonger rivdes, blötlagdes och mixades, och vips har jag fina lila papper i stil med vad jag skulle ha gett bra pengar för för ett år sedan. Återanvändning när den är som bäst!
  • Ett torg och en (för mig) ny mataffär har besökts - hittade Risentamüsli i lösvikt och ekologisk potatis i papperssäck :)
  • Efter två veckor har jag inte lyckats fylla min lilla papperskorg. Ungefär 400 ml på 14 dagar, definitivt bättre än förväntat! Det mesta är klisterdelar från kuvert (skräppost) och smyglaminerat papper jag hittade i återvinningen när jag synade den i sömmarna inför papperstillverkningen :/
I övrigt får jag nog lugna mig lite och njuta av resultaten av mina ansträngningar ett tag nu när tentaplugget drar igång på allvar. Det tar emot att släppa lite på förändringstakten, men det är dags att inse att jag redan tagit alla stora kliv jag kan och nu kommer det snarare röra sig om att vänja mig vid alla nya vanor. 

Kanske ett nytt köpstopp, supersparmånad eller rentav en träningsutmaning kan liva upp tillvaron under tiden? Eller alla tre på samma gång? (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar