09 augusti 2014

Vertical thinking

Vertikalt utrymme - hur mycket sådant har man inte som bara förvarar luft och innebär att någon annanstans också är fullt av grejer som man bara behöver ibland? Hur mycket jag än rensar så känns det som att det inte händer något, vilket naturligtvis är en ren matematisk omöjlighet. Jag måste bara tro på det, fortsätta gå igenom saker, och hitta smartare förvaring så jag enkelt kommer åt det som är kvar.

Så länge mer saker åker ut än åker in så blir summa summarum en minskning. Dessutom är jag inne på månad två av att bara köpa mat, så ingenting tillkommer mer än oundvikliga förpackningar i återvinningen.

Jag hoppas ni inser galenskapen i att spara på färgade papper jag släpat runt på i 20 år (!) utan att använda upp - de var både skrynkliga och solblekta vid det här laget. Problemet med att ha för många av en sak "ifall att". Visst, jag kanske behöver sådana papper någon mer gång, men inte just de här som hunnit bli totalkvaddade.

Hur som haver kommer tomtestegen imorgon ta ett bamseskutt!

http://iheartorganizing.blogspot.se/


Alltså ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta - folk betalar för så absurt stora utrymmen som de egentligen inte behöver! Men all for organisationsidéerna, bara i miniskala. Jag drömde också om gigantiska lantkök, separat hobbyrum och rymliga stall till för bara några månader sedan. Även all for att förvaring ska vara snygg, praktisk och rolig att titta på, och ingen brist på smarta och fina idéer här!

Ni kan ju glutta på det här projektet medan jag går och hittar mer vertikal förvaringsyta i linneskåpet. Inga mer högar av oidentifierbara småsaker som jag behöver men inte vill titta på eller rota i allt för ofta :))

http://hisugarplum.blogspot.se/p/organize.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar