25 juli 2014

Kakmonster

Så var sommaren här med all kraft igen och allting liksom bara stannar av. Det är banne mig för varmt för att göra någonting alls när termometern visar 45 grader inomhus. Påminn mig om att jag aldrig ska bo i direkt söderläge igen, till och med tomatplantorna tycker det är för varmt, och även om kaktusen trivs som fisken i vattnet så är den väldigt ensam om det. Enligt Rapport är det olagligt för fastighetsägare att hyra ut lägenheter som är varmare än 28 grader under en längre period, kan det verkligen stämma..?

En månad har det tydligen gått sen sist, så kan det gå när Blogger tappar bort ett inlägg jag har filat på i flera veckor. Ens.

Vi var på släktträff med 63 pers, varav vi kände två sedan innan. Rätt najs, och efter det har släktforskningn verkligen tagit fart. En sak lika bra som andra att ägna sig åt på semestern när det är för varmt för typ allting utom att vistas på jobbet. 

Jag har även förätit mig på kakor, bullar och tårta hos farbror Sten som nog kan kallas nyvunnen släkting och egentligen inte alls är farbror till nån i närheten utan är min morfars pappas brors son. Alltså morfars kusin. För mig som fram till helt nyligen aldrig haft och således inte svängt mig med andra termer än mamma, morbror, kusin, mor- och farföräldrar så kommer det ta ett tag innan jag kan slänga mig med fler uttryck än så, men ge mig papper och penna så kan jag enkelt hitta mammas tio tremänningar och en hel uppsjö andra 1-n-männingar. Själv har jag två tremänningar, och det finns en ganska intressant ålderskillnad som verkar bero på att vår gren liksom hunnit med att klämma in en hel generation till än alla andra runtomkring.

What else... på miljöfronten intet nytt, men jag måste ändå säga att det är rätt najs nu när kontoutdragen för varje månad täcker ungefär 1/3-1/2 A4 istället för att behöva flera sidor än en. Den här sommaren verkar utveckla sig till typ 1.5 veckor semester och runtomkring det jobb och studier, men alles gut för jag börjar ändå omvärdera det där med att vara ledig och inte göra någonting.

För mycket "ledig" tid leder alltid till att jag snöar in helt på en enda sak (sticka, sova, läsa) och sedan håller mig till den ända tills både huvudet och kroppen skriker efter omväxling. Inte speciellt kul även om en del av hjärnan inbillar sig att det är just det. Omväxling förnöjer, och att ha någon typ av schema är en bra grej oavsett vad du gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar