01 juni 2014

Veckans tomtesteg #12

  • Fyra veckors köpstopp till ända! Det var mycket enklare än jag trodde. Ska dock tilläggas att jag multitaskade på en tunnelbanebiljett och blev med solhatt (Äntligen! mvh Hårbotten) så tekniskt sett 27 dagars köpstopp. Och ja, stora köpcentrum är fortfarande obehagliga (ytterligare fördel). 
  • Fick två garnnystan genom Hjälpstickans sticklista som ska omvandlas till något värmande för åtminstone en hemlös i Stockholmstrakten. Jag börjar bygga upp en trevlig hög som ska lämnas in någon gång i höst - mer om detta då :)
  • Rensningarna fortsätter - lådorna under sängen har fått sig en omgång - en halv kasse papper och uttjänta mappar samt en hög kläder och ytterligare en penna blev det. Dessutom hittade jag hörlurarna jag tappade bort för två år sedan.

    Alltså vad skit jag sparar bara för att "jag kanske behöver det nån gång" eller "tänk om jag ångrar mig och vill använda"... jag kommer knappt ihåg vad det är i påsarna med utrensade grejer och det har bara gått några veckor!
  • Doris har mekat cykel för första gången i sitt liv. Tänk vad saker man kan lära sig i jakten på bättre och billigare lösningar! Nu vet hon hur en dunlopventil fungerar och har en fungerande (och ren) cykel efter två timmar och noll riksdaler. 
  • Ytterligare framsteg i garnkorgen - ett par strumpor som bara legat och väntat på bättre tider i månader bidde mera än en tummetott! Dessutom blev en Hjälpstickan-socka färdig (men åh vad det är grymt tråkigt att sy igen socktår) :) 
  • Nu ska det bli träning av igen! Ägnade delar av gårdagen åt att sätta ihop nya träningspass för rumpa+ben, axel+arm+bröst, och core+rygg. Det första verkar ha funkat bra då jag knappt kan gå idag ;) Att cykeln äntligen är fixad lär också hjälpa en del! :) Blodomloppet på onsdag - inte direkt überförberedd, men det får duga. Träning ger färdighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar