09 juni 2014

Post veggovecka

Det gick ju bra! Okej, så jag failade lite genom att inte inse att mjukosten som ingick i picknicken efter Blodomloppet innehöll några futtiga kalkonbitar. Skyller på att jag var ganska trött, dessutom epic picknick (: Annars fixade jag utmaningen! Korridorsboende som jag är så föredrar jag att laga mat så sällan som möjligt så jag äter oftast samma rätt flera gånger under en vecka.

Veckans "meny" i sammanfattning

Apelsin
Banan
Äpple
Linsgryta med spaghetti
Mannagrynsgröt med mjölk, socker och kanel
Vaniljyoghurt med müsli, kokosflingor och linfrö
Kaffe
Te med socker och mjölk
Ägg
Mentos
Vitlöksbaguette

Veckans matkostnader inklusive allt (det jag faktiskt ätit upp): 184,27 riksdaler

Slutsatser
  • Vegetariskt är enklare än man tror, och jag har inte saknat något speciellt. 
  • Det är jättekul att lära sig att laga saker man aldrig ens har ätit förut! :) *meterlång lista med grönsaker/frukt/nötter/fröer/etc. att testa*
  • Linsgrytan luktade fantastiskt och gick även utmärkt att äta kall.
  • Pannkakor är sjukt billigt.
  • Ägg kan vara det mest mättande livsmedlet per krona som finns.
  • Super skräpmatcravings, ge mig en hamburgare med massa salta pommes NU! Detta har dock inget att göra med veggoveckan utan har hängt i sedan jag slutade äta ute och knapra chips och godis... hoppas det går över snart! *vare nån som sa socker-/saltberoende*
  • Söndagspanik med 3 rullar Mentos och vitlöksbaguette som resultat. I blame the "vad kompilerar du inte för din, din, din "#¤%&!!!!???"

Veckans inköp, resten fanns i skafferiet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar