18 maj 2014

Veckans tomtesteg #10

  • Inga fler plastvattenflaskor eller återanvända PET-flaskor här! En saftflaska i glas visade sig passa perfekt i ena sidofacket på väskan och termosmuggen i det andra. Den dag jag inte "orkar" bära på den extra tyngden är dagen jag borde se över min hälsa. 
  • Som direkt följd av inget utekaffe har jag halverat min kaffekonsumtion vissa dagar vilket bara är positivt. Nu får jag helt enkelt klara mig på det som får plats i termosmuggen tills jag kommer hem. Vissa dagar räcker den hela dagen, jag som brukade häva i mig en liter om dagen...
  • Köpstoppets andra vecka är till ända. Tankar som "det skulle vara kul med ett par nya färgglada vårskor" och "jag behöver x och x" och "jamen om jag får det där jobbet så..." knackar på axeln med elaka flin men här har de inga stålar att hämta! ;) Det har varit underbart att inte sätta min fot i någon annan affär än mataffären.
  • Hela 6 veggodagar den här veckan utan att jag ens tänkt på det förrän nu. Enda undantaget var en låda med fiskgryta. Linserna blev ganska mos, men träning ger färdighet!
  • Doa ligger inne för hårdträning igen (löpning+styrka+yoga) vilket förklarar det överdrivna sovandet som kommit på återbesök. Det där tålamodet alltså... och nu har jag ju en deadline ett delmål också!
  • Mera jobbmöte - håller tummar och tår för sommarjobb och exjobb! :)
  • Tog bort alla serier och filmer från datorn. Svårare att titta på (dvs. måste koppla in externa) bör resultera i mindre tv-tittande. Funderar allvarligt på om jag någonsin vill skaffa tv eller stereo igen, jag måste ju ändå ha en dator så varför, lix. Mindre spenderande och distraktioner.
  • Äntligen hittat tvål till ett vettigt pris som innehåller ingenting alls förutom förtvålad olivolja. Förhoppningen är att den ska kunna ersätta typ fem andra produkter. 
  • Håller tummarna för att deon utan aluminiumsalt med totalt fyra ingredienser och örthårfärgen (7 växter och inget annat) är precis så bra som folk säger - upp till bevis! Båda kostade dessutom betydligt mindre än sina kemiska "släktningar" (släkten är värst) (:
  • Efter jobbintervju med konstant näsblod har jag återinfört lite scoutmentalitet a la alltid redo och satt ihop ett litet nödkit som hädanefter får bo i den väska jag använder för dagen. Aldrig mer utan bomull, plåster, mobilladdare eller annat smått och gott! Ett första förband fick också hänga med, samtliga första-hjälpen-väskor som säljs idag är sämst (visste ni att gasbinda inte ens tillverkas längre?).
Veckans ris går till alla idioter som står bredvid tom bil på tomgång. Speciellt minus då jag tvingas andas in de ackumulerade avgaserna precis i sluttampen av en springelispringrunda om jag vill springa backar i schkoogen och undvika stor väg. UÄH! either way :(( Finns det gasmask för löpare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar