18 maj 2014

Nattliga bestyr

Åtta timmar numeriska metoder/programmering/mattestirrande kan få vem som helst att, ja. CuhrAazy. Nattmat och Trädgårdsmåndag, måste vara det mest lugnande programmet svt någonsin hittat på ("Typiska tantblommor." -> "Jamen det är tanter som håller ihop det här samhället."). Puss på det och ge mig pengar, en liten stuga med trädgård och ledigt. Nu. Nädå, men en vacker dag... de är någonting på spåren de där som planerar för att kunna gå i pension tidigt (exempelvis Familjen Fri (bra blogg))!


Men just nu är det mat och mer mattestirrande som gäller (kan ändå inte sova innan jag löst såna här saker, sen får morgondagen säga vad den vill om det (note to self: börja tidigare)) och nervöst förväntansfullt väntande på jobbesked.

Min lilla ICA-butik har börjat dela och förpacka brie själva. Billigt och extra win på det! Förutom plastfolien. Käkar således baguette med brie och spenat på snål lagom budget :)

Samma affär har också hängt upp någon form av pressmeddelande från Chiquita om att de visst inte alls använder något specifikt speciellt ökänt bekämpningsmedel som jag inte kommer ihåg namnet på. Skulle vara mer informativt och hjälpsamt att få veta vad de använder, men det lär ju i alla fall vara ett tecken på att mina grannar och/eller butikspersonalen bryr sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar