13 december 2015

Misslyckad rensning

Jag har lyckats göra mig av med en enda sak jag faktiskt saknar - "elklumpen" (teknisk term ;)) till adventsljusstaken. Jag som letade så himla noga efter vad den kunde tänkas passa till missade helt den enda sak som var den rätta. Jaja, vad lär vi oss då av detta?
  • Märk alla sladdar och andra tillbehör.
  • Förvara tillbehör tillsammans med det de hör till.
  • Glöm inte att kolla bland jul- och andra säsongsbundna saker som bara ser dagens ljus en gång om året.
Rent statistiskt kan jag tycka att det är fullt acceptabelt att göra ett misstag på 89 veckor ;) Förhoppningsvis kan jag hitta en ny klump, och tills dess får jag lov att njuta av en adventljusstake som inte använder någon el :)

2 kommentarer:

  1. Himmel så surt...
    Jag rensar på med. Jullådorna gås igenom varje år och nu är det snart dags igen. Kanske jag till och med kan få bort alla fula tomtar i år? Men då vi är fler om den saken har jag lite motstånd att nöta ner först. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ytterligare en övning i tålamod och research, nog måste det väl finnas en liknande klump till försäljning någonstans? :)

      Livet är för kort för fula tomtar ;) Men om det bara är du som tycker att de är fula så kan det lätt bli lite komplicerat... lycka till!

      Radera