25 september 2015

Den sista röran

En sak som jag har vant mig vid så till den milda grad att jag inte ens tänker på det längre är att aldrig behöva leta efter någonting. Jag vet precis var alla nycklar, kort, passet, böcker, klädesplagg, väskor, skor, smycken, köksredskap, matvaror, mm. befinner sig. Någon enstaka gång behöver jag leta efter ett papper i en pärm, men då behöver jag bara titta under en flik i en pärm.

Jag gick igenom vartenda skrymsle och vrå och kom fram till att efter vindsrensningen så var diverse hobbymaterial det enda röriga stället/området jag hade kvar att tackla. Det här området har alltid lidit av kan-vara-bra-att-ha, men nu var det slut med det! Ytterligare en storrensning senare så är jag lika nöjd som vanligt. Det är fortfarande extremt lugnande att hitta fler saker jag inte behöver... som ett tydligt tecken på både fysiska och känslomässiga framsteg.

Samlingen innehöll en hel del grejer från en tid när jag handlade fina saker utan att ha en plan för vad de skulle användas till. 70% rea på Panduro brukade vara farligt, och jag hade väldigt roligt med mina Distress Inks ett tag... nu används de kanske 1-2 gånger om året. Smyckestillverkning var inte min grej, mest för att jag bara använder arvegods som nästan aldrig tas av.

Det största problemet med alla handarbeten jag egentligen vill bli riktigt bra på är vad jag ska göra med allt jag producerar. Stickandet har jag hittat ett bra och välgörande ändamål för genom Hjälpstickan, men annars vet jag inte... även om jag uppskattar (välgjorda) hemgjorda presenter så verkar tyvärr inte resten av familjen göra det. Att försöka sälja något känns det som att det redan finns för många som försöker göra, även om det skulle vara jättekul att hitta något som funkar. Jag skulle inte behöva tjäna speciellt mycket på det för att det skulle vara riktigt roligt!

Saker som jag inte kan bestämma om jag ska behålla eller inte ligger i en kanskelåda under sängen, och saker som har rensats ut men inte lämnat hemmet än bor för närvarande i nedersta byrålådan. På så sätt har alla prylar (inklusive post och untrensade saker) en plats. Hur mycket tid brukade jag inte lägga på att bara flytta runt saker för att de inte hade någonstans att bo, liksom? Galet mycket!

I och med hobbyrensningen lyckades jag tömma en hel bokhylla i vardagsrummet som egentligen inte passade in, och alla fula pärmar och tidskriftssamlare bor nu utom synhåll i skåpet i hallen. Jag släppte även 20 olästa böcker till som jag aldrig kommer läsa av bara farten. Yay! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar