05 augusti 2015

Pluggmaraton

Kör första allnightern på typ ett år. Det fungerar verkligen inte när det gäller att memorera matematiska satser eller protokolldetaljer, men det äger för mer mekaniska uppgifter som rapportskrivning, viss programmering, femtielvatusen tester, eller sammanställning av resultat. Uppgifter där man inte behöver tänka speciellt mycket utan bara spendera tillräckligt med tid för att det ska bli gjort.

Här finns inga energidrycker så långt ögat når, bara riktig mat, vatten och icke-kopiösa mängder hemmagjort iskaffe med vispad grädde på toppen :) Bryter lite mot sockeravståendet, och jag blir seriöst hög på drygt två teskedar nu... ;) Filmer på löpande band i bakgrunden hjälper till att hålla mig vaken och fokuserad. Fråga inte varför det funkar, jag har ingen aning... logiskt sett borde det vara en distraktion, men på något vänster fungerar det som tidsmätning. Om sisådär 23 timmar kommer jag vara dödstrött, men fatta hur mycket jag kommer ha fått gjort!

Det är varken lagom, smart eller hälsosamt, men ibland får man vara helt irrationellt bonkers. Rekordet var nog redigering av dryga 90 sidor teknisk rapport skriven av 14 personer, då var jag vaken 42 timmar och hade galet jävla ont i scrollfingret i en vecka efteråt, men rapporten blev sjukt bra så det var värt varenda minut såhär i efterhand.

Wish me luck! Någon gång i framtiden ska jag bli en ordentlig människa som gör färdigt allting i god tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar