26 maj 2015

Lyckad "lagning"

Uppsakattad tillagningstid: 14 min
skruvmejsel
valfritt smalt verktyg att peta med
disktrasa

Min trådlösa mus har krånglat den senaste månaden, ibland fungerar den och ibland inte. Den icketekniskt korrekta beskrivningen är nog glappkontakt. Den har levt ett hårt liv de senaste 3-4 åren, och ärligt talat om jag var en liten trådlös mus med en liten USB-kontakt som blivit misshandlad på liknande sätt så hade jag också gett upp. Men! Plocka isär, rengör (jag hade definitivt givit upp!) och plocka ihop igen. Den funkar! Så svårt var det... Jag har spenderat mer tid på att gnälla över att den inte fungerar än vad det tog att fixa problemet. Spännande hur ofta det där sista stämmer.

Jag behövde varken spendera pengar, besöka en butik eller ens googla något. Finemang! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar