22 februari 2015

Veckans tomtesteg #45

Den här veckan har handlat om ekonomi och projektplanering. Inte så miljövänligt kanske, eller så är det just det, för jag har inte princip inte använt något förutom kaffefilter och el till datorn. Resultat: för mycket kaffe, stillasittande och sömnbrist med påföljande schemahaveri. Men i alla fall. Världen går inte under för det!

  • Jakten på det bästa diskmedlet fortsätter. Den här veckan såpaspray (Grumme såpa + vatten), som visade sig lösa fett minst lika bra som alla andra medel som påstår sig vara överlägsna på den punkten. Glasen blir inte lika fläckfria som i reklamen för spolglans, men det kan jag leva med. De säger att ättika fungerar utmärkt att skölja med om man har sådana höga krav. Nackdelen är förstås av Grumme såpa också säljs i plastflaska... men det går åt extremt lite om man blandar egen spray :)
  • Sparkapitalet kommer nå aldrig förut skådade höjder på onsdag, och det är helt sjukt vilket självförtroende lite pengar på banken kan ge. För 6 år sedan var ett tiotal tusenlappar en ofattbar summa vars enda syfte var att bli ett körkort. Nu kan jag sitta och skrocka lite åt minnet och känna mig rik ;) Skämt åsido, det där självförtroendet kommer nog bidra till ännu ett sparkontobyte och ett mindre fondsparande inom kort. Inte sjutton kommer jag börja shoppa igen bara för att räntorna går i botten och lite till. Snarare försöka spara ännu mer... som alltid.

Förra helgens sena rensning
gav resultat! Alltså julsakerna fick plats i en av lådorna under sängen, extrasängen fick ett helt eget skåp, och ett annat överskåp har nu som enda uppgift att samla kartonger och liknande som jag kan återanvända istället för att återvinna. Bara säger. Cuhraazy. Hur kan jag fortfarande ha så många onödiga prylar? Det är så att jag vill göra om samma manöver den här helgen bara för att! ;)

Vecka 8
In: 0
Ut: 43
Netto: -43
2015: -170

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar