23 februari 2015

Hej då kaffefilter!


Om det nu prompt ska drickas kaffe så kan jag verkligen vänja mig vid detta. Plastpåse, javisst, men den har i alla fall inte ytterligare en påse av papper runt sig... det kan jag tänka mig att betala lite extra för. Guldstjärna i kanten för den begagnade Bodumkannan jag hittade alldeles ensam och övergiven i ett skåp i korridorsköket ;) Helt fantastiskt fin efter en ordentlig diskning, och alldeles gratis! Det bästa av allt är att det inte går åt några kaffefilter, jag slipper min plastiga kaffebryggare, och vattenkokaren lär ju använda mindre energi på ca 1 minut än kaffebryggaren gör på 6 (eller..?).

Kaffet är visserligen i överkant för vad jag är bekväm med budgetmässigt, men jag tänker att jag inte kommer hinka i mig denna dryck på samma vis i fortsättningen, vilket lär vara en fördel på många sätt. Och så behöver jag ju inte köpa filter längre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar