27 april 2016

Exjobbsskrivande

Japp, ni läste rätt - jag skriver faktiskt på min effin exjobbsrapport! Inte finns det mycket mental kapacitet kvar när jag kommer hem från jobbet om kvällarna, men kanske har surfbegränsningen gjort att jag har fått både lite mycket extra tid och tillräckligt med perspektiv på tillvaron för att fatta hur jobbigt det är att gå runt och bära på tyngden av det ofärdiga projektet i månader... eh, år?

Tiden går så fort även när man inte sitter framför datorn både hela dagarna på jobbet och större delen av fritiden hemma. Jag började jobba för snart 7 månader sedan, numera heltidsanställd och jag har bokstavligt talat renskrivning av tre kapitel, korrläsning och en liten demo kvar till examen. Nu kör vi så det ryker! Åt helvete med delar av sparplanerna för den här veckan orkar jag varken laga matlådor eller cykla, men det får det vara värt. Förvånansvärt nog så verkar jag klara åtminstone basmålet om minst 50% sparandegrad per månad ändå :)

Det enda jag saknar är själva skrivandet, men det enda som kräver internetanslutning är ju själva publicerandet. Efter examen. När jag kan börja andas igen, typ. Det lär vi bli varse, exakt vilken stenbumling jag har gått och burit på... de där man inte inser tyngden av förrän de släpper taget.

1 kommentar:

  1. Åh, hurra vad du är bra! Hoppas det går som på räls. Tycker verkligen att du är värd att slippa tänka på matlådor och liknande när du har dubbelt jobb att tänka på.

    SvaraRadera