07 november 2015

What is the work that you can't not do?


1. Become a self expert.
2. Do the impossible.
3. Surround yourself with passionate people.

Hugg tag i något du bryr dig om och gör något av det... om du inte vet vad du letar efter kommer du aldrig hitta det. Numera vet jag att jag letar efter lugn, balans och välmående, och jag har börjat hitta det genom att förenkla hela min tillvaro, lära mig mer om mig själv, bli medveten om allting jag gör och inte gör, ta fasta på de saker jag tycker om, släppa de saker jag inte tycker om, och hela tiden utvärdera vad jag gör, hur jag mår och hur jag tänker. Jag har inte alla svar, men jag har börjat ställa rätt frågor, för mig.

Vad är värdefullt? Börja prioritera efter det. Börja i en ände, sedan är det bara att nysta. Änden behöver inte vara speciellt signifikant, men snart sitter du där med ett helt garnnystan i näven och vet inte riktigt vad som hände. Bara att du vill fortsätta nysta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar