02 november 2015

Rollercoaster life


Wiiiiieeeeeee... nej, det är inte investeringarna som droppar mest (än), det fina stupet beror (nästan) enbart på att sista CSN kom in i maj och, well, jag har inte tjänat nåt sedan dess, genomfört megaflytt av bohag inom Stockholm och från Linköping, och nästan tredubblat hyres- och bredbandskostnaderna. Och blivit med månatlig elräkning. Så har jag åkt en hel del tåg också. Det enda som varit någorlunda konstant är mat och mobil.

Det kan ju se helt galet ut just nu, men om ett år kommer det här signifikanta hacket vara ett litet hål i en annars ganska jämn och trevlig väg. Målet är att det ska börja stupa minst lika brant i motsatt riktning om sisådär 22 dagar :)

Jag inbillar mig att en sten kommer släppa när det börjar peka uppåt igen... en sten som jag inte riktigt varit medveten om (är man någonsin det?). Bra träning i att leva på sparade slantar utan att få panik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar