23 juni 2015

Tack men nej tack

Kommer ni ihåg när ni flyttade hemifrån (om ni har gjort det)? Eller när ni flyttade till er första "riktiga" bostad? Jag har tydligen haft en "egen bostad" i sex år, men den här nya större räknas av omvärlden som min första "riktiga lägenhet". Eh? Nog för att jag har delat kök med 14 grannar, men jag flyttade absolut hemifrån "på riktigt" redan 2009, tack så mycket. I alla fall. Vad uttryckte omvärlden för förväntningar när ni flyttade? Det hela är fascinerande, speciellt som jag nu försöker stå på egna ben och inte bara följa med i strömmen av vad man "borde göra".

Man borde tydligen göra alla möjliga saker som jag inte hade en aning om! Jag trodde i min enfald att vi tagit oss förbi alla inbillade måsten när jag flyttade hemifrån, men tji fick jag ;) TVn var det första jag tänkte på, att folk kanske skulle reagera på avsaknad av sådan. Det verkar dock ha gått obemärkt förbi än så länge, kanske för att det blir allt vanligare att glo på densamma i datorn? Men mikro, brödrost, våffeljärn, vaxduk, speciella filtar, ljuslyktor och möbler till balkongen, flera taklampor i samma rum utan att det behövs mer ljus, pallar, nya krukor/tavlor/prydnader/gardiner/täcken/kuddar bara för att det är roligt... ojojoj vad det kan shoppas!

Mänskliga beteenden är stört spännande! Tricket är nog som tidigare konstaterat (spekulerat?) att hela tiden välja rätt för sig själv - då blir all kritik och övriga inte så diskreta åsikter helt plötsligt mindre betydelsefulla och ibland till och med komiska. Om jag vacklar i mina övertygelser på grund av vad någon annan säger så betyder det bara att jag inte är riktigt övertygad än.

Balkongmöbler blir det, men stolarna kommer fylla funktioner som sittplatser inomhus också. Jag kan trots allt bara sitta på ett ställe i taget ;) Middag för 8 får räcka tills jag haft tid att tänka ytterligare. I värsta fall får vi ha golvpicknick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar