18 maj 2015

Olika perspektiv på transport

- Men ska du inte åka med då? Du kommer ju till jobbet mycket tidigare!
- Men då får jag ju ingen promenad...
- Det gör väl inget, det får du ju på vägen hem.

Erbjudandet ges i all välmening, men varför skulle jag vilja vara på jobbet tidigare? Jag är ju i tid redan som det är. Och varför skulle jag skippa morgonpromenaden på hela 40 minuter genom skog och över fält? Frisk luft, rörelse och ljus är ju precis det jag behöver både för den fysiska och mentala hälsans skull, speciellt som jag kommer spendera större delen av dagen framför en skärm.

Nä, ibland är det skönt att man har sin fria vilja att ta till när hjärnan börjar dra åt bekvämlighet. Bekvämt är inte alltid bäst. Även om hjärnan helst hade stannat vilande en bit ovanför huvudkudden idag.

Jag vill gärna spendera dygnets alla timmar utomhus, så två promenader á 40 minuter med fågelkvitter och fin utsikt passar mig perfekt. Om jag fortfarande vet mitt eget bästa i kväll så drar jag tillbaka ut i samma skog och springer ett varv också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar