08 mars 2015

Veckans (ovana) tomtesteg #47

Ni vet sådana där bra dagar när allting bara faller på plats? Speciellt när de dagarna är fredagar, då är livet rätt gött! Bra vecka, allting hemma och på jobbet och i skolan faller på plats... det är en rätt häftig känsla som bör uppskattas när den dyker upp :)

  • Alla återstående prylar har nog fått ett hem nu. Trots att jag alltid varit väldigt ordningsorienterad så är det först nu var sak nog faktiskt är på sin plats (och har en sådan, inkl. smutsig disk, använda kläder, post, mm.). Jag behöver inte ha en "plocka undan"-punkt på dagordningen längre, för allting är redan där det ska vara... inga temporära kliva-innanför-dörren-dumpa-kläderparaplyväskapost-lite-varsom-tar-hand-om-sen. Ovant! :)
  • Två promenader till Myrorna denna vecka. Trots att jag har en lista över saker jag rensat ut så vet jag fortfarande inte vad i hela friden...???! typ. Jag saknar absolut ingenting. Det finns tomma utrymmen i skåp och lådor, på hyllor och golv, och den känslan är fortfarande väldigt ovan. Den nya känslan är lite okej, vad gör jag nu då när jag inte ens behöver städa? Och det är väl poängen med hela övningen - att klura ut vad jag egentligen vill syssla med.
  • Mars månad innebär total skräpkoll! Nu ska det bli ordning på zero-wasteandet så gott det går!

Det där med köpstopp rekommenderas varmt till alla som vill få bättre koll på prylar/ekonomi/känslor/skräp/allt annat. Liksom trycka på paus och se vad som händer. Det medvetna köpstoppet tog slut för lääänge sedan, nu är det normalläget. Inte mår jag sämre eller har tråkigt för det, snarare tvärtom :)

Vecka 10
In: 0
Ut: 201
Netto: -201
2015: -2464

Den här mattan väcker dock ett extremt habegär! Hur länge måste jag samla kläder och lakan för att väva en sådan utan att gå och köpa en hög tyg, måntro? Det är nästan så att jag ångrar alla kläder jag skänkt till bättre behövande, trots att de var hela ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar