16 februari 2015

Smågalen rensning!


Osäker på vad du ska göra nästa söndag? Du kan alltid gå igenom alla dina tillhörigheter igen, för det finns garanterat något du med glädje kan skiljas från nu, trots att du valde att behålla det för bara några veckor eller månader sedan.

Japp, jag rev ut ALLT igen. Det krävs regelbundna kaos för att få bättre ordning (och lite betänketid mellan utrivningarna)! ;) De snygga jeansen som inte sitter som de ska och fortfarande läcker färg, den trasiga väskan som bara används till stallluktande saker, hörlurarna jag trodde jag tappade bort för flera år sedan men som sedan hittades bakom sänggaveln, skidsockor jag inte använt på typ sju år, de sämsta nagellacken bland de jag har kvar, USB-extenders, telefonjack, diverse ljud- och videokablar, användarmanualer jag aldrig har använt...

Att sortera och reda ut tillbehören till tre laptops, två kameror, fyra mobiltelefoner och en skrivare visade sig vara lättare än jag trott. Det finns faktiskt en gräns för hur många mini-USB en människa kan behöva ;) (kvarstår gör naturligtvis frågan om var jag ska göra av gamla datorer och telefoner).

Vips så blev det 43 saker till på utlistan! Egentligen vet jag inte om det är något att vara stolt över, men det är smått förvånande. Snacka om utdragen process om man inte väljer extremen från andra hållet; välj X saker att behålla och gör dig av med resten! Men vissa saker måste få lov att ta tid... allt viktigt borde få lov att ta tid, annars blir det lätt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar