28 augusti 2014

Eureka!

Oj. Oj. OJ. Jag är frälst. Hårtvålen som fick åka med i beställningen från Lapland Eco Store och liksom nämndes lite som i förbigående här. En tvätt och ett dygn senare. Shit pannkaka. Jag ville inte ha för höga förhoppningar för hur ofta hittar man schampo som verkligen fungerar, men nu kan jag inte hålla mig längre.


Den löddrar som ett dyrt kemikalieschampo, sprider en diskret väldoft i hela badrummet och mitt hår har aldrig betett sig bättre - inte ens då det varit inkletat i diverse silikoner som döljt hur det egentligen mår. Det behövs jättepyttelite, tvålen är rätt så hård så inget mjukt klet går till spillo och den kommer räcka hur länge som helst. Till det blygsamma priset av 89 kronor (eller 120 om man handlar direkt och bara tvål inklusive frakt) har jag nog schampo utan konstigheter i ett år. Inget behov av balsam, möjligtvis att jag kan tänka mig pyttelite arganolja till torrisvintern.

Och vet ni vet ni vet ni!!? *femåring på julafton*, om man räknar bort smink och tandvård så innehåller mitt badrumsskåp numera två fasta tvålar (Aleppo 1% och den ovan), deo och en burk sheasmör. Inte illa pinkat med tanke på att jag hittade ca 25 produkter i gömmorna för lite mer än fem månader sedan. Om jag får flippa ur lite till så kan vi ju studera innehållet också:

Förtvålad svensk kallpressad rapsolja
kokosfett
olivolja
ricinolja
kakaosmör
te, pulver och örtutdrag från nässla
örtutdrag björk
grön lera
eterisk olja rosmarin, björk, lavendel 

HÄPP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar